Tartalom marketing

Tartalommarketing, szövegírás – óriási húzóerő vs. haszontalan időtöltés?

A fenti kérdés esetében úgy gondolom mindenki számára egyértelmű a válasz, hogy hatalmas értékek rejlenek a tartalommarketingben. Nem kérdés az, hogy érdemes e írni, folyamatos tartalmat generálni weboldalunkra vagy egyéb kommunikációs csatornáinkra. A kérdés inkább az, hogy egy fejlődni kívánó vállalkozásnak ma már miért kötelező rendszeres tartalmat gyártania?

A célzás aspektusából megvizsgálva két vonalra írjuk a tartalmat. Az egyik a célcsoportunk, a másik a google. Természetesen az első a mérvadó, hasznos szöveget, illetve tartalmat írni kizárólag a célcsoportunknak lehet (pl. szerszámgyártóként nem tudunk érdekfeszítő anyagot írni a szépségiparnak), az hogy közben mindez a kereső óriás elvárásainak is megfeleljen lényeges, de másodlagos szempont.

Először is vegyük górcső alá a célcsoportunkat. Számukra meghatározó, hogy mi, mint a téma szakértői állandóan információval lássuk el őket. Ha nem nyújtunk friss, érdekfeszítő cikkeket, tartalmakat kiesünk a szakértői mivoltunkból és előbb vagy utóbb máshoz fordulnak, akik több számukra hasznos értékkel bíró tudnivalóval látják el őket. A célcsoport érdeklődését úgy tudjuk fent tartani, ha rendszeresen hall rólunk, ha úgymond még a csapból is mi folyunk, elé tárjuk az újdonságokat, megmutatjuk a buktatókat és a felmerülő problémáira megoldást kínálunk. Ma már azt a kort éljük, hogy aki nem kommunikál az talán nem is létezik…

Ha a konkurencia megtörhetetlenül posztol, kommunikál és mi pedig csendben meghúzódunk, akkor az érdeklődőink, követőink biztosan, hogy a versenytársakhoz fordulnak megoldásokért. Ha viszont úgy érzik, mi vagyunk a téma szakértői, azok akik széles spektrumú ismeretekkel rendelkeznek, akkor nem hogy csak esélyünk van, de minden bizonnyal a mi vásárlóinkká, partnereinkké válnak.

Most nézzük meg másik szemszögből, hogy ki az, akinek még mindenképpen írnunk kell? Nem más, mint a kereső, azaz a google. A google ugyanazt kutatja, mint a hús-vér ember, azaz a szakértőket. Kifinomult motorjai megtalálják azt, aki a legrelevánsabb a témában és természetesen őt helyezik el abban a bizonyos első pozícióban. Ha ez a valaki nem frissít, nem publikál, nem fejlődik, akkor egy idő után elveszíti kiemelkedő helyét a rendszerben. Ezek azok az indokok, amiért félig meddig a google számára is kell írnunk, hiszen ha megfelelő helyen jövünk fel, akkor többen látnak minket és több érdeklődőnek válhatunk

Most már talán egyértelmű, hogy kötelező folyamatosan tartalmat gyártani, így már csak pár megválaszolandó kérdés maradt. Miről írjunk? Mennyit írjunk? Hol kommunikáljunk? Hogyan írjunk? És, ami a legtöbb ügyfelünk számára gondot okoz: mikor írjak, amikor a mindennapi munkafolyamatok mellett ez már nem fér bele az időmbe? 

A rengeteg kérdés közül most csak az utolsóra adjuk meg a választ, míg a többi felvetésre a megoldások majd a későbbi posztjainkban kapnak helyet. Ahhoz, hogy a szövegek megfeleljenek a célcsoport elvárásainak, lebilincselőek legyenek és a keresőmotornak is megadják, amire szüksége van megoldás lehet kiszervezni ezt a feladatot. Szakmailag a legjobb cikkeket az tudja írni, aki a legjobban ért a témához, de amennyiben erre az illetőnek nincs ideje, így kiadhatja a tartalomgyártást, mely eredményeképpen érdekfeszítő és keresőbarát szövegek születnek, ám a szakmai lektorálást ebben az esetben sem úszhatja meg, de ez már csak az ideje töredékét veszi igénybe.

Következő blog bejegyzéseinkben további hasznos tippeket adunk a szövegíráshoz. Kísérje figyelemmel írásainkat! Ha tartalommarketingben segítségre van szüksége, akkor addig is az info@klassic.hu e-mail címen vagy a + 36 20 583 2438-as telefonszámon állunk rendelkezésre.

Olvassa híreinket, hasznos blogjainkat!

Kategóriák

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE!

    E-MAIL:

    Megismertem és elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot
    Hozzájárulok, hogy számomra a Klassic Kreatív Stúdió Kft. a jövőben hírlevet küldjön