blur book browse

Szükség van a mesékre, azaz kommunikáljunk sztorikkal!

Egyszer volt hol nem volt… kezdődhetne így is a poszt, ugyanis mérvadóan több élvezeti értéket nyújt egy hiteles, komoly vagy akár vicces történet, mint egy hosszú és unalmas olvasmány.

Ha belegondolunk mi is azt olvassuk szívesen, amiben egy történetet kapunk, ami hiteles forrásból származik, aminek van eleje, vége és esetleg még némi tapasztalati mivolta is. Figyeljük meg a közösségi média csatornákat, ma már mindenhol történek, mesék, sztorik kaptak helyet az egyszerű posztok és képek helyett.

Na de miért is annyira népszerűek a story-k?

Mert emberekről szólnak, ugyanis most már az eszköz központú szemléletet felváltotta a minden az ember körül forog aspektus. Az ember, akinek egyedi igényei vannak, aki mindent személyre szabhatóan szeretne megvenni. Az emberek érzelmi alapokon hozzák a döntéseket és a sztorik pont ezekkel vannak tele, élményekkel, melyeket emberek éltek át, tapasztalatok, melyekre mi magunk is kíváncsiak vagyunk.

Hol találjuk meg ezeket a meséket?

Posztokban, videókban, hanganyagokban, azaz mindenhol. Ki nem néz meg szívesen egy kis videós történetet a facebookon vagy olvas egy rövid tanulságos mesét? Lássuk be, ezek ma eléggé közkedvelt kommunikációs aktivitásnak számítanak, és ha belegondolunk legalább naponta 1-2 alkalommal mi is szívesen válunk részeseivé ezeknek a meséknek. Ha kicsit jobban belemélyedünk mi az, amivel manapság a sok egyéb marketing fogás mellett el tudunk adni, az nem más, mint az ügyfélvélemények. Azok a tapasztalatok, mesék, leírások, melyeket a cégünkről mások írnak, mondanak, hiszen ezek a valós élmények, melyeket akár az egyik közeli ismerősünktől is hallhatnánk.

Ma minden egyes cég kiélezett versenyt folytat a figyelemért és itt nem csak arról beszélünk, hogy megyünk az utcán és a rengeteg inger közül, ami a fogyasztónkat bombázza el kell érnünk, hogy miránk figyeljen, ma már a konkurencián kívül a mobilokkal is versenyt folytatunk. Nézzük meg hányan zárják ki a külvilágot a telefonjukba burkolózva, tehát itt a feladat, hogy az embereket visszatereljük a valóságba és ezt a mesékkel tudjuk legkönnyebben elérni.

Snackélmények

Na de menjünk tovább. Kinek van ideje végignézni a Csipkerózsikát? Szerintem senkinek, rövid snackélményekre van szükségünk a rohanó világba, mely érzelmeket ad át, mégis mindezt rövid, tömör formában teszi, éppen annyi idő alatt, amennyire le tudjuk kötni a potenciális vásárlók figyelmét. A kiüresedett élmények helyett, valódi történetekre van szükségünk, melyek megfogják a fogyasztókat, elérnek a szívükig és átadnak valamit belőlünk, a cégből, amelyet képviselünk, illetve a termékünkből, ugyanis a vásárlók már nem kérik a nyomulást, az érzelemre kíváncsiak, melyet a termékünkkel vagy a szolgáltatásunkkal átadhatunk. Had hozzak fel egy mesét példaként, a Kis Herceget, aki nem futott a róka után, nem kényszerítette rá magát, hanem megvárta, míg a róka megy oda hozzá, Ő csak ott volt folyamatosan jelen a közelben és csak várt, míg a róka egy idő után örökre megszelídült. Azt gondolom valami hasonlót várnak el tőlünk a mai világ fogyasztói is, ott kell lennünk, hiszen másként nem tudhatnak rólunk, a szívükhöz közel kell férkőzni és várni kell, míg ők nyitnak felénk és akkor már elkötelezett vásárlóinkká válnak. 

Olvassa híreinket, hasznos blogjainkat!

Kategóriák

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE!

    E-MAIL:

    Megismertem és elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot
    Hozzájárulok, hogy számomra a Klassic Kreatív Stúdió Kft. a jövőben hírlevet küldjön