landing oldal

Rossz landing oldal = sorsára hagyott Ads hirdetés

Néha elgondolkozunk azon, hogy miért hirdetnek cégek Ads-ben, amikor a kattintást követő landing oldalukról szinte biztosan visszafordulnak másodperceken belül a látogatók. Több olyan esetet is tapasztaltunk mostanság, ahol azt kérdezték tőlünk a potenciális ügyfelek, hogy miért nem érkezik megkeresésük, hiszen hirdetnek az Ads-ben? Akkor ez most egy átverés? Felesleges a hirdetni és pénzt költeni?

Bár ennek a kérdésnek a megválaszolásában számos dologra kitérhetünk, kezdve a terméktől, az ads hirdetési beállításokon, kampányokon keresztül, mégis többségben voltak azok az esetek, amikor elsőre látszott, hogy a probléma az érkező oldallal van. Amikor megmutatták nekünk azt az oldalt, ahova a látogatókat küldték egyből jeleztük, hogy akkor itt kell először megállnunk, még mielőtt az Ads kérdéseire irányítanánk a figyelmet.

A honlapok átláthatatlanok voltak, semmiképpen sem felhasználóbarátok, a design szempontjából pedig inkább hasonlítottak egy előző évezredből származó összetákolt oldalra, mintsem egy 21. századi, modern, igényes megjelenésre. A látogató ilyen esetben kattint a hirdetésre, majd látva az érkező oldalt, szinte azonnal visszalép vagy kilép a keresőből, ezzel pedig a vállalkozótól már át is ugrott az Ads zsebébe a hirdetési költség, hiszen kattintások után fizetünk és az, hogy a látogató egy fél percet sem töltött az oldalunkon az már a google hirdetési platformját jogosan nem érdekli.

A landing oldalaknak másodperceik vannak megfogni a látogatók figyelmét, ha ez sikerül, akkor valamivel több idő áll rendelkezésre, hogy olyan információval lássa el a weboldalra érkezőt, mely számára releváns és ezt követi még csak a landing oldal értékesítési tevékenysége.

Ebben a cikkben arra a bizonyos első pár másodpercre fókuszálunk. Mi is az a három legfontosabb dolog, amit tudnia kell egy landing oldalnak, hogy pár másodperc alatt meggyőzze a fogyasztót az oldalon maradásról.

Első sorban az a bizonyosság, hogy a keresésének megfelelő oldalra érkezett. Ha például valaki kertészkedési eszközöket keres, mert azt szeretne vásárolni és megérkezik egy olyan oldalra, ahonnan a főképről egy beton út tekint vissza rá, akkor nagyon gyorsan ki fog lépni, mert úgy érzi, rossz helyen van és igen kicsi az esély arra, hogy tovább bogarásszon az oldalon. Második meghatározó elem a design, ami igencsak nélkülözhetetlen, hiszen ha egy stílusban nem megfelelő, elavult, akár spamnek kinéző weboldalt érünk el, akkor szintén nagyon gyorsan visszavonulót fújunk, hiszen senki sem szeretné veszélynek kitenni a számítógépét vagy egy nem megbízhatónak tűnő vállalkozástól vásárolni. Ha kicsit jobban belegondolunk nem hagyjuk olyan helyen a pénzünket, amit nem érzünk megbízhatónak, így inkább tovább állunk. A harmadik igazán fontos lépés a felhasználóbarát kialakítás. Ha a látogató első látásra tudja, hogy jó helyen van, majd gyorsan leszűri, hogy számára megbízható tartalmat ért el, akkor következő lépésben cselekedni fog (olvas, görget, gombot nyom stb.), tehát olyan felhasználóbarát módon kell kialakítanunk a landing oldalunkat, hogy a látogató cselekedjen, keressen vagy kattintson. Ehhez már kell egy kis marketing, de a lényeg, hogy ezt a három alapvető szempontot nem hagyhatjuk el az érkező oldalunk kialakításakor, ezek nélkül tényleg sorsára hagytuk az ads hirdetéseinket és az összeget, melyet ezekre a hirdetésekre költünk inkább a vállalkozásunk más részébe fektessük.

A hatékony landing oldalakról és a további kialakítási szempontokról egy következő cikkünkben írunk bővebben.

Olvassa híreinket, hasznos blogjainkat!

Kategóriák

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE!

    E-MAIL:

    Megismertem és elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot
    Hozzájárulok, hogy számomra a Klassic Kreatív Stúdió Kft. a jövőben hírlevet küldjön