Közösségi média marketing

Útelágazás a közösségi média csatornák ösvényén. Kinek melyik csatornán érdemes elindulnia!

Ma már annyi közösségi média csatorna létezik, hogy néha egy ördögi útvesztőben érezhetjük magunkat. Vajon hova is kellene csatlakoznunk, melyik felületen kiket érünk el, hol vannak a hozzám közel állóak és hol található meg a célközönségem? A vállalkozások életében ezek elsőrendű kérdések, amelyeket egy közösségi média csatorna indításánál figyelembe kell venniük. Nem mindegy, hogy azt a rengeteg időt és energiát egy olyan felületbe toljuk, ahol a célközönségünk nincs is jelen vagy éppen ott tevékenykedünk, ahol potenciális vásárlóink lehetnek. Csak egy gyors példát hozva, hiába megyünk fel a TIK-TOK-ra és töltjük fel rendszeresen a ránctalanító videóinkat, a TIK-TOK közönsége a fiatalok, így nekik egyelőre teljesen feleslegesen publikáljuk a csodaszereinkről szóló rövid mozgóképeket.

Közösségi média csatornák

Megannyi közösségi média csatorna létezik, melyekből csupán párat említenék meg a teljesség igénye nélkül. Itt van a jelen pillanatban legnagyobbnak tartott Facebook. Több millióan használják a világ minden tájáról, nem csupán magánszemélyként, de cégként is megjelenhetünk rajta. A következő az egyre inkább berobbanó Instagram, mely kép/videó megosztó portálnak számít, szintén több szemszögből lehet regisztrálni is rá. A YouTube a videók fellegvára, míg a Pinterest a képeké. A LinkedIn kifejezetten szakmai közösségi média portállá nőtte ki magát az álláskereső felületből ma már inkább a szakmák social felülete lett. Van még több közösségeket egybefűző oldal, amelyet egy választás során számba vehetünk: TIK-TOK, Tumblr, Flickr, Snapchat a Twitter, mely utóbbi Amerikához képest itthon kevésbé robbant be a köztudatba.

B2B és B2C

Ha csatlakozni szeretnétek egy közösségi média felülethez, akkor először meg kell nézni, kik azok akik birtokolják ezt a felületet. Van olyan platform, ahol a végfelhasználókat (B2C) tudjuk könnyedén elérni és van olyan, ahol a szakmai partnerség (B2B) kialakítása a cél.

Célcsoport

Azon belül, hogy cégeket vagy végfelhasználókat szeretnénk megszólítani, tudnunk kell azt is, hogy pontosan kiket. Minél precízebb képet tudunk összeállítani a célcsoportunkról, annál konkrétabban tudjuk megcélozni őket. Például a termékeink, szolgáltatásunk hány éves korosztálynak szól? A facebookon fent vannak már az idősebbek is, de az instagram, a TIK-TOK inkább a fiatalok közösségi tere. Ha nőket targetálunk, akkor az instagram a mi felületünk, ha videóink vannak, akkor a YouTube-on kell ott lennünk. A szakmával, a B2B szektorral pedig a LinkedIn-en tudunk a legjobban kommunikálni.  

Közösségi média csatorna mennyiség vagy minőség

A közösségi média csatornákban egy közös dolog biztosan van: rendszeres tartalmat kell generálni rajtuk! Nincs olyan, hogy sok tartalom egyik felület tekintetében sem, tehát a folyamatos posztolás a cél, az hogy egy élettel teli, a célcsoport számára releváns információkkal ellátott felületet hozzunk létre. Bármennyire is szeretnénk nem lesz minden írásunk és kreatívunk tökéletes és erre kár is törekednünk. Lesznek ütősek, lesznek érdekesek, lesznek olyanok, amelyek nem lesznek annyira felkapottak, de mindenképpen folyamatosan kell kommunikálnunk, ha eredményeket akarunk elérni.

Kiadjuk vagy ne adjuk?

A közösségi média felületeken való magas színvonalú jelenlét igenis sok időt vesz igénybe, ha megfelelően szeretnénk végezni és nem csupán az értékes időnket szeretnénk pazarolni. A napi vagy két napi posztoláshoz a tartalom megálmodása, a képi anyag elkészítése igencsak megterhelő lehet egy már a napi 8 óráját betöltő alkalmazottnak. Amennyiben erre van ember az adott cégnél, akkor a legjobb, ha ő kezeli a felületeket, de ha nincs rá kapacitás, akkor inkább adjuk ki a feladatot valakinek, aki tudja a tartalmat folyamatosan szolgáltatni, mert a néha posztolás nem csak időt vesz el, de eredménytelen is lesz. Természetesen az anyagok átnézése a munka kiadást követően is a cég saját kezében marad, de az ezzel töltött idő jócskán lecsökken. A közösségi média felületekben óriási erő és lehetőség rejlik, így érdemes kihasználni a kommunikációnak ezt a formáját. Számos jól működő partneri kapcsolat kialakítható a közösségi média felületek kezelésére, melyben mindig meg kell találni azt a partnert, aki az adott csatornához a legjobban ért és még a cég tematikájába illően is képes értékes írásokat generálni.

Hogyan kommunikáljunk?

A különböző felületeken már indulásnál sok mindent el kell döntenünk. Többek között azt, hogy hogyan kommunikáljunk. Tegeződjünk vagy magázódjunk? Ki válaszolhat a kommentekre? Milyen alap hashtagekkel dolgozzunk? Milyen posztokat engedünk ki. Személyeset is vagy csak hivatalosat? És még sok kérdésben meg kell egyezni az elején, hogy a kommunikáció egységes, érthető és releváns legyen a célcsoportunk számára.

 

A Klassic Kreatív Stúdión belül a szakember kollegák a saját social media kvalitásuk és a területi készségeik alapján készítik Partnereinknek a posztokat. Amennyiben felmerülne az igény, hogy kiadnátok a tartalomgyártás feladatát, jelezzétek és szívesen állunk rendelkezésetekre!    

 

Közösségi média marketing – kapcsolat

Olvassa híreinket, hasznos blogjainkat!

Kategóriák

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE!

    E-MAIL:

    Megismertem és elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot
    Hozzájárulok, hogy számomra a Klassic Kreatív Stúdió Kft. a jövőben hírlevet küldjön