Csomagolástervezés

Csomagolástervezés – Csomagolásdesign, a néma eladó

Miért is annyira fontos a csomagolás? Azért, mert a vevő egy nem ismert termékről ez alapján fog elsőszámú véleményt formálni annak minőségéről. A termékek kinézete csendben kommunikál a vevőkkel és arra hivatott, hogy a termékek ezrei közül kiemelje a polcon a TE termékedet. Mindamellett, hogy eladási funkciót is betölt számos egyéb jogszabályi feltételnek is meg kell felelnie, de lássuk is szépen sorban milyen rendeltetésszerű feladatai vannak a termékcsomagolásnak.

Csomagolástervezés design

  1. Vizuális élményt nyújt

Tehát felhívja a figyelmet, emlékezetben tart és megkedveltet. A design tulajdonképpen közvetíti a márka, a termék hangulatát, információt szolgáltat és pozitív benyomást kelt a fogyasztóban. A Fontos, hogy a csomagolás képviselje a márkát, annak színeit, utaljon a termék minőségére és ösztönözze vásárlásra a vásárlókat. A termék felöltöztetése befolyásolja a termékkel való azonosulást és segíti a kommunikációs folyamatokat.

 

  1. Informatív jelleg

A csomagolás designja rendkívül fontos, de figyelemfelkeltésen kívül kötelessége információt szolgáltatni a termékről. A feliratoknak számos jogszabályi követelménynek kell megfelelnie. A minimális betűméret 1.2 pixel, mely alatt már kevésbé olvasható a szöveg, így a fogyasztó nem jut hozzá a megfelelő információhoz, ezért megtévesztheti őt. A szöveg betűtípusának a márkához kell igazodnia, de mindemellett a megfelelő láthatóság elvének is eleget kell tennie.

  1. Kép és szöveg arány

A termékcsomagolás designok nem készülhetnek el hasraütés szerűen, ugyanis a kép és szöveg aránynak is vannak szabályozásai. Ennek a kettőnek a figyelembevételével kell megvalósítani a designt, így a kellő körültekintés rendkívül fontos egy csomagolástervezés esetén.

  1. Nyomdai formátumcsomagolás design

A csomagolástervek nyomdai formátuma is különböző lehet. A köríves vagy egyedi alakú dobozok designjának megtervezésénél a pontosság, a stanc kivitelezése is a grafikus feladatai közé tartozik. A színek eredetisége végett érdemes proof-ot nyomtatni, nehogy a valós színek eltérjenek a monitoron látott árnyalatoktól.

1 másodperc… ennyi ideje van egy termékcsomagolásnak meggyőzni a fogyasztót, hogy jobban megfigyelje, kézbe vegye azt. A terméknek magának nem csak megfelelőnek kell lennie, de a csomagolással el is kell tudnia adni magát. Mi a Klassic Kreatív Stúdiónál nem csak a designra figyelünk, de a termékcsomagolási szabályozásokat is betartva készítünk minden igényt kielégítő megjelenést. Ha kell brand nevet alkotunk, mint a Patinás vagy VegArt termékek esetében is. Megfigyeljük a konkurenciát, de mindeközben igazodunk a márka arculatához, a célközönséghez és a termék hangulatához. Csomagolásterveinket a jogszabályoknak és a fogyasztói elvárásoknak megfelelően készítjük és nap mint nap szívesen látjuk viszont őket az áruházak polcain.

Csomagolás referencia munkáinkat itt tudjátok megtekinteni: https://klassic.hu/projects/csomagolas/

Olvassa híreinket, hasznos blogjainkat!

Kategóriák

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE!

    E-MAIL:

    Megismertem és elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot
    Hozzájárulok, hogy számomra a Klassic Kreatív Stúdió Kft. a jövőben hírlevet küldjön